Vad händer!? (eller, ge input på framtida ändringar!)

Om den här tråden...
Den här forumtråden skapades av Klibbnisse den 12 februari, 2012 kl. 12:58, vilket var för ungefär 6 år sedan. Sedan dess har 35 inlägg skrivits av 1 olika medlemmar.
Vi har deltagit i den här tråden
Svara
Forum » Tips, idéer & buggrapport » Vad händer!? (eller, ge input på framtida ändringar!)

... undrar ni? Varför har ingenting hänt på nästan ett år? Tro mig, nog har det hänt grejer, dock har de inte kommit upp.

Den senaste uppdateringen som innehöll animelistor och grejer har i princip helt skrotats då jag insett att sminka en gris sällan leder till något bra. Dagens databas- och lagringssystem bygger på en grund som daterar någonstans runt 2005, och även om systemet fungerar så var det aldrig avsett för ett projekt av den storlek som Genshiken trots allt resulterade i.

Utan att bli tekniskt fungerar dagens databas på följande sett, vi har en serie tabeller i en databas (tänk excel-dokument) där varje rad till hör en anime och innehåller information så som titlar, avsnitt per säsong och sånna grejer.

För att uppdatera denna information skapades ÄFF-systemet, vilket är en helt egen serie tabeller där alla ändringar lagras, och om dessa godkänns av en moderator så kopieras infomationen från ÄFF-tabellerna till den slutgiltiga databas-tabellen.

Detta system har gjort att det är otroligt krångligt och svårt att ta reda på vem som gjort vad i databasen, och framför allt är det i princip omöjligt att ångra en ändring (aka "rulla tillbaka" i wiki-språk).

Så, istället för att bygga på en massa nya funktioner på Genshiken och skjuta upp databasproblemen tills de når sin kritiska gräns har jag bestämt mig för att alla "fräcka grejer" får vänta medan jag helt och hållet kodar om dels hela databasen och i förlängningen hela Genshiken.

I samband med detta vill jag även fräscha upp hela hemsidan, dels rent utseendemässigt, men även för att rensa upp bland all skräpkod som ligger och skrotar i alla filer. En så enkel sak som animesidan innehåller en sjuhelsikes massa kod, och även här vill jag inte "modifiera för att passa" det nya systemet, utan då gör jag hellre om från början.

Med det sagt, just nu ser detta ut att bli den övergripande designen (och layout) på våra nya animesidor. Resten av sidan kommer förmodligen gå lite i samma stuk, och jag vill VÄLDIGT GÄRNA höra från er vad ni tycker om dessa förändringar, även tips och förslag på annat som kanske borde fixas. (vänsterkolumnen på bilden är ostylad)

Nämnde jag förresten att det nya databassystemet kommer vara designat med ÄFFar och RAFFar i åtanke? Inte bara kommer alla kunna lägga till, ändra och ta bort alldeles perfekt, utan databasen kan SUPERLÄTT konverteras till ett fullskaligt API med bara några ynka rader PHP!

Grovt räknat kommer vi att gå från ~6-10 tabeller till ~1-2 stycken. Alla kommer kunna lägga till, uppdatera och radera i databasen utan extra tabeller eller system. Vi kommer kunna reducera mängden skriven kod med... ptja, mängder! Dessutom får vi ett fullskaligt API!

Så ser framtiden ut, och det är därför ett års utveckling (det där med animelistor jag nämnde tidigare) tyvärr kommer försvinna. Ledsen för det.

Åsikter?

Första tanken lutar åt yay! ^^,

Jag skall se om jag kan utveckla mer någon gång då det inte är 2:31 och jag skall börja spela Svea rike.

Spela "Svea Rike"? Är det ett spel jag aldrig hört talas om, eller var det en omskrivning för något?

Btw, APIet fungerar ganska bra så som det ser ut nu!

För vissa: en massa text. För andra: en intressant källa av information!

Notera att bilden ovan är klippt och skuren, det där är bara en liten, liten, del av informationen av Usagi Drop.

Svea Rike är en spelserie av Paradox Entertainment, från sent '90-tal till tidigt '00-tal, baserad på ett brädspel med samma namn. Och kan ses som en andlig föregångare till Europa Universalis-serien (antar jag).

Jag håller på att skriva en liten snutt med tankar, än så länge handlar det mestadels om att det ser snyggare ut men jag arbetar på att få in frågor angående layout och funktioner och jag skall ta och gå igenom de gamla trådarna för att få lite material för tankar och funderingar.

*editerad*

Syns
+ Tillsammans med att boxarna försvinner och headern bestäms av vilken anime man tittar på, får sidorna ett mer fulländat och enhetligt utseende, då boxarna gjorde att det såg ihoppusslat ut.

+ I och med att boxarna och OP/ED-markeringarna tas bort eller göms så får sidan ett mindre plottrigt, renare utseende.
Men jag gillar tanken med att visuellt markera vilka låtar som hör vilka avsnitt till.

+ Att all 'information' samlas i en informationsruta ger mer utrymme och tillsammans med boxarnas försvinnande ger ett mer luftigt intryck i centern.

+ Huvudrollsinnehavarna med röstskådespelare redan på förstasidan. Finns det någon gräns då det annars kan bli väldigt lång sidor.

? Skulle du kunna göra det möjligt för folk med större skärmar att ge mer utrymme åt innehållet (anpassa innehållet efter skärmen)?
_____

Bilden och koden som visas
? Jag ser i koden att du har med ED-låten- och artisten, hur kommer det se ut på sidan?

! Jag skulle gärna se hela bilden och koden eller i vart fall att de visar samma saker, särskilt då jag vill se hur det kommer att visa OP/ED artisterna/låtarna

Databastjosan
? Kan du visa hur det nya utseendet för att lägga till och Äffa serier kommer se ut?

?Vad är 'RAFF'?

? Skulle du kunna göra så att ÄFFandet av t.ex. avsnitt fungerar som en lista i ett dokumentprogram?
Ex. Att den automatiskt avläser ny rad[Enter] som en ny siffra (nytt avsnitt). Jag har ett påbyggnadsförslag, som jag tänkt 'print screen', påminn mig om jag glömmer!

? Kommer problemet med att koppla ihop säsonger av olika slag/namn ordnas?

? Hur mycket lättare blir det att skapa- och koppla karaktärer till skådespelare? Ex. Drougges långa klagan

? Begränsningarna du nämnde i (0.33) ...
_____

Övriga tankar om sidan
Forum
! Lägg till understrykningar.

? Att se vad som står i tråden man besvara medan man skriver är eftersuktat av människor utan minne.
_____
! Skulle du kunna lägga till ett medlemsantal ovanför medlemslistan?
Det skulle vara intressant att känna till det totala antalet medlemmar utan att behöva räkna för hand.

? Hur har det gått med sakerna som inte är i kryssade i Lanseringsuppesittarkväll?
_____
_____
Detta är halvgenomarbetat men jag skickar ändå iväg det. *Bums iväg!*

Gällande temalåtar och avsnitt
Tanken är att avsnittslistan (med säsonger) skall få sin egen tabb.

Jag gillar också färgkoderna på temalåtarna, och jag planerar att behålla den där funktioner på något vis, inte minst för att det dessutom är en sak som är unikt just för Genshiken (jämfört med andra databaser) :D

Gällande förstasidan för animer.
Förstasidan för varje anime är tänkt att den bara skall omfatta grova detaljer om serien. Så som synopsis, huvudroller (vilket på sin höjd kan vara 6 karaktärer eller något sådant), och annan grundläggande information. Vill man ha en komplett rollista kan man klicka på tabbel "rollista" eller en länk ("se alla roller" eller liknande).

I framtiden kan även populära recensioner, rekommendationer och sådant visas på framsidan. Jag experimenterar redan nu med en rollista i två kolumner, vilket gör att rollistan blir mycket kortare.

Gällande skärmstorlek
Det är klurigt att ha en sida som ändrar flyttar innehållet beroende på skärmstorleken.

Sådär blir designen på min 1080-skärm, bredden på innehållet är (precis som nu) begränsat till ~950 pixlar.

Jag är sugen på att experimentera med dynamisk sidbredd, inte minst för att göra sidan kompatibel med mobiltelefoner. Tyvärr är jag inte helt säkert på vad som skall flyttas, och vart, när man ändrar storlek på sin webbläsare, för att ha för långa textrader är, om jag inte minns helt fel, bevisat dåligt.

Gällande temalåtar, koden och hur det kommer se ut
Som jag skrev tidigare kan jag tänka mig att antingen placera temalåts-listan på avsnitts-sidan eller på detalj-/framsidan. Jag har ännu inte bestämt mig för något speciellt utseende, men det kommer förmodligen gå i samma stil som avsnittslistan, nämligen ganska stora och luftiga rader.

För färgkodningens skull bör de åtminstone närvara på avnsnitt-tabben på något vis.

Bilden på själva animesidan som jag laddar upp är är inte kopplad till databasen ännu, utan den är endast en grov layout tills jag bestämt mig om sidan skall köras helt i AJAX eller inte.

Metoden för att skriva ut information om temalåtarna är dock desamma oberoende om jag väljer AJAX eller ej. Man loopar igenom theme.ed och skriver ut alla låtar däri (varje siffra är en unik låt, i detta fall finns bara theme.ed.1 och theme.ed.1)

Gällande interface för att modifiera databasen
Ett sådant finns ännu inte. Det naturliga för databasen är att varje enskilt fält är en egen ÄFF. Exempelvis, om du vill ändra artisten i den första OP-låten så skapar du en ny rad i databasen med fältnamnet theme.op.1.artist = "Robinpatrullen!".

Problemet är att man således bara kan ändra ett fält i taget, vilket kanske inte är något större problem om man vill göra ändringar i en befintlig anime, men skall man lägga till 100 avsnitt innebär det att man måste skapa 400 enskilda äffar (episode.#.title.jp, episode.#.title.jpr, episode.#.title.en, episode.#.date).

Kort sagt är det inte rimligt, jag experimenterar med ett sätt att samla flera fält till en "samling". Utseendet på själva verktyget kommer däremot nog vara ganska likt det vi har idag.

Det kommer vara en lista med fältens namn till vänster och en text-ruta, checkbox eller annat till höger där man skriver in eller väljer sina inställningar.

Gällande "RAFF"
En raff är kort och gott en svensk översättning av DREQ, Deletion Request. På svenska: Raderings Förfrågan: RAFF :D

Äffande av avsnitt i mängd
Rent hypotetiskt kan jag göra en sida där du skriver in ett kommando som hämtar en lista över alla fält du vill fylla i. I fallet avsnitt kan det te sig exempelvis att du via en kodsnutt eller via knappar och dropdown-menyer väljer något i stil med "visa episode.1-100.[title.en|title.jp|title.jpr|date] för anime X", då loopas en lång, lång lista över alla dessa fält ut för dig att fylla i. När du sedan klickar "klart" eller liknande så skapas allt på en och samma gång.

Så ja, det är mycket möjligt, och det är ett sånt verktyg som jag vill ha som huvudsakligt interface för att ÄFFa.

(läste lite mer noga nu, och du vill ta något i stil med att du kopierar och klistrar in en mängd text, exempelvis från ett textdokument, som du formaterat på ett visst sätt? Har inte tänkt på det, men vore inte vara så svårt att göra...

dock blir det nog då något i stil med CSV-dokument där första raden är fältnamnen och varje rad därefter innehållet, exempelvis:

episode.#.title.en,episode.#.date
Episode 1,2010-01-03
Episdoe 2,2011-03-54
osv...

Får dock experimentera mer med detta så man kan göra det tillförlitligt först)

Gällande "problemet att koppla ihop säsonger av olika slag...
Jag tror inte jag vet vilket problem du pratar om, men troligtvis försvinner det. Hädanefter kommer säsonger endast att användas för att gruppera olika avsnitt, således får de en mycket mindre roll än tidigare.

Avsnittslistan ligger nu direkt under animen, istället som tidigare där hierarkin gick ANIME > SÄSONG > AVSNITT. Nu är det bara ANIME > AVSNITT. Säsongerna kommer konverteras och nu kommer de bara att omfatta en eventuell titel, beskrivning och vilket avsnitt som säsongen börjar på. De kommer inte ha någon administrativ vikt i Genshiken längre, utan är endast där för syns skull i avsnittslistan.

Detta innebär att vi får utforma en ny policy om vad som klassas som egen anime och ej, men jag tänker mig något i stil med att om något skall kunna klassas som separat anime så skall den uppfylla något av följande:

1. Ha haft ett uppehåll mellan de två sändningstillfällena.
2. Ha ett annorlunda namn än sin föregångare.

Med de där reglerna så kommer exempelvis en anime som Major att behöva kapas upp till separata animer, och även om detta verkar regelrätt vet jag inte om jag, på ett personligt plan, tycker att detta är en bra lösning. För Major, som exempel, byter aldrig namn (och alla databaser listar den som Major Season 1, Major Season 2 och så vidare) vilket gör att den passar otroligt bra som separata säsonger i en anime. Samtidigt listar vissa databaser Major som en anime med ~200 avsnitt trots att serien bara sändes halvårsvis.

Gällande verktyget att para ihop karaktärer, personer och animer
I princip allt på Genshiken kommer behöva programmeras om för att passa det nya databassystemet, och även om det nuvarande verktyget förmodligen skulle palla jobbet så är det utdaterat. Därför kommer det med största säkerhet att göras om. Den stora frågan är dock om jag kommer kunna lägga tid på funktioner så som automatisk igenkänning av karaktärer och sånt, eller om det blir ett väldigt spartanskt verktyg för att snabba på utvecklingen av andra grejer.

Det må låta tråkigt, men det är den bistra verkligheten av att jobba ensam på sin fritid ^^;

Begränsningarna från 0.33
Problemet gäller Unicode-tecken, i skrivande stund vill jag minnas att detta problemet faktiskt är löst idag då frontendet, servern och databasen alla kör UTF-8, vilket inte var fallet när jag skrev det där inlägget.

Oberoende om det fungerar nu eller ej så är svaret att ja, det är fixat i nästa version. I och med att databasen koverteras till det nya systemet kommer allt i databasen att konverteras till äkta Unicode, alla verktyg kommer även att anpassas för att hantera Unicode som sin huvudsakliga (och ända) teckenformatering.

Gällande forum
Är understrykninkar så viktigt? Jag vill minnas att jag läste någonstans att någon tyckte det var fult ^^;

Nej men, skämt åsido. Jag börjar fundera på om det var en så smart idé att köra på wiki-aktig formatering på Genshiken, eller om man helt enkelt skall köra på BB-kod eller något annat som redan har alla funktioner, vad tycker du? Kanske till och med HTML-kod eller Markdown?

Sedan håller jag helt med dig om att vi behöver kunna se tråden när man skriver sitt inlägget, för detta känns ganska fånigt...

Resten
Absolut! Jag kan fixa en medlemsräknare till den nya sidan, i skrivande stund är det förresten 918 registrerade användare, men hur många som är spam-konton och hur många som är riktiga människor återstår att se när jag tömmer medlemsdatabasen innan nästa lansering.

Grejerna från uppesittarkvällen?

- Mellanrummet mellan nyheterna och titlarna var aldrig högprioriterat men till följd av ny design så blir detta fixat nästa på nya sajten.

- Att uppdatera alla avsnitt på en och samma gång, det skrev jag om långt, långt upp i inlägget.

- Den där hemliga listan finns ju _i princip_. Det skulle ju vara färdigställandetabellen som gör jobbet för animer. För karaktärer... sorry!

- ÄFF-systemet blev ju verklighet månaden därpå, dock endast för databasmoderatorer, vilket kanske inte riktigt var tanken från början... nya systemet är dock konstruerat så alla kan ändra! :D

- Hovra utmärkelser går utmärkt sedan den där uppdateringen där jag fixade det ^^

* * *

Jag vill dock poängtera att det med största säkerhet inte blir någon med uppdatering av den här versionen av Genshiken, alla buggfixar och nya grejer kommer med säkerhet kasseras eller omarbetas till den jättenya Genshiken...

Nu när jag tänker efter så blir den nya Genshiken nog den fjärde i ordningen, om man räknar på designen... eller femte om man räknar den absolut första designen som aldrig visades online...

Gällande skärmstorlek
Hmm, ja det var svårt. Vad säger du om att bara utöka det med någon sida men att bara använda hela utrymet för tillägg i databasen m.m?

Gällande temalåtar och avsnitt
Tanken är att avsnittslistan (med säsonger) skall få sin egen tabb.
Jag gillar också färgkoderna på temalåtarna, och jag planerar att behålla den där funktioner på något vis, inte minst för att det dessutom är en sak som är unikt just för Genshiken (jämfört med andra databaser) :D

Gällande "problemet att koppla ihop säsonger av olika slag...
Om jag minns rätt så är problemet jag tänker på med serier som FMP och Black Lagoon.
Problemet i sig var egentligen bara att informationsboxen (och beskrivningen?) var statisk för första säsongen vilket inte är ett problem med t.ex. Bleach där i princip hela serien är action men för serier som FMP där S.2 är komedi kan det bli problem...

Jag gillar tanken bakom det nuvarande systemet och skulle vilja att det fanns någon slags franchise-mappar där man kan kategorisering dem.
Jag kan tänka mig att förstasidan helt enkelt är en slags synopsis eller förklaring om vad serien i sig handlar om.
Sedan har man kvar säsongsflikarna för att komma till de specifika säsongen eller filmens sida

Gällande förstasidan för animer.
Förstasidan för varje anime är tänkt att den bara skall omfatta grova detaljer om serien. Så som synopsis, huvudroller (vilket på sin höjd kan vara 6 karaktärer eller något sådant), och annan grundläggande information. Vill man ha en komplett rollista kan man klicka på tabbel "rollista" eller en länk ("se alla roller" eller liknande).

Gällande verktyget att para ihop karaktärer, personer och animer
Jag är nöjd bara det är lätt för mig ;).

Gällande forum
Jag skulle inte påstå att det är vackert men det är användbart.

wiki-aktig formatering, BB-kod eller något annat som redan har alla funktioner, vad tycker du? Kanske till och med HTML-kod eller Markdown?
Jag vågar inte uttala mig innan jag vet hur det skulle påverka mig, upplys mig gärna ;).

Sedan håller jag helt med dig om att vi behöver kunna se tråden när man skriver sitt inlägget, för detta känns ganska fånigt...
Själv användar jag mig av flikar alternativt .txt- eller .rtf-filer.

I övrigt tyckte jag att allt såg bra ut X)

Jag vill även kunna söka i forumen efter specifika ord.
T.ex. alldeles nyss ville jag söka efter en tråd (i detta forumet) där vi pratade om manga i databasen för att kolla hur det stod till med det för det skulle vara trevligt att kunna ge en synopsis eller berätta specifikt om vad som skiljer animen från manga etc. särskilt som jag vill ha en specifik franchise sortering i alla fall för vissa serier XD.

*Edit*
...Och kunna radera inlägg. Det räcker med att du gör dem osynliga om du vill, jag vill inte se mina dubblettinlägg. ;)
och ha med ett datum för när ett meddelande ändrades ^^

BB-kod, Markdown och allt sånt är olika sätt att markera exempelvis fettext, kursiv, länkar och grejer i textstycken... i huvudsak i forum.

Det finns en lista över markeringsspråk på Wikipedia, scrolla ner en bit för att hitta olika exempel på hur man kan styla sin text i de olika språken.

Just nu använder vi oss av en väldigt avskalad variant av MediaWiki, eller Wiki-markup som det också kallas.

Till att börja med så vill jag informera om att jag är jävig till BB-codes då spelen jag spelat de senaste åren har använt detta.

Med detta i åtanke gick jag igenom igenom listan och kom fram till att trots alla dess brister som kom fram: här (vad skulle de här funktionerna betyda för oss?), i 'Section headers' och det faktum att jag gillar detta systemets länkningar bättre så tycker jag ändå att BB-code är härligare/lättare (och om man vill ha det ännu lättare så kan du titta på hur de Innogames gör i sina In-game forum) när det kommer till det jag vet att vi kommer använda, nämligen 'Text/font-face formatting'.
Som tidigare fastlagts, jag är jävligt jävig ;)

Skulle BB-codes göra det jobbig för dig?

BB-koder skulle nog inte vara några problem, jag planerar att jaga rätt på en färdig översättare av det språket som väljs i vilket fall, så rent tekniskt så spelar det inte någon större roll rent utvecklingsmässigt vilket språk som väljs så länge det finns en översersättare klar i PHP (vilket det med största säkerhet alltid finns).

Dock när det kommer till användarvänlighet är jag inte helt vän med BB-kod eftersom hak-parenteser är otroligt jobbiga att göra, det var därför jag valde Wikimarkup från början för att just fet/kursiv text kunde göras med endast en knapp.

Att BB-kod sedan är väldigt, väl använt världen över är en annan historia, phpBB och i princip alla andra forum som man kan använda kör i huvudsak BB-kod. Men samtidigt verkar det inte vara något hinder att lära användarna nya språk, Reddit kör exempelvis någon slags variant av Markdown tror jag.

Edit: Nu när jag tänker efter, det skulle inte vara omöjligt att ha flera olika "översättare" som man kan välja från när man skapar sitt inlägg. Men trots att det skulle vara lätt att lösa rent tekniskt känns det väldigt dumt xD

Inloggning genom forumet behöver en auto-direct funktion.

Vill kunna sortera trådar efter
Titel, Svar, Senaste aktivitet, skapad os.v.

Jag vill kunna se vilka trådar som är olästa, inte gissa med, hmm, var det en månad sdan jag var inne? ;)

Länkarna för senast aktiva trådar tar oss till första sidan, kan du göra så att den tar oss till senaste, eller ännu bättre.
Placera länkar till de olika sidorna bredvid trådnamnet.
Svara. Ex.

Forum » Anime & Manga » Vad tittar du på just nu?
Vs.
Forum » Anime & Manga » Vad tittar du på just nu? 1 2 3.

Säg till om du vill att jag skall sortera alla mina förslag i någon slags ordning ;)

Ja, det hade varit mysigt om du kunde göra en komplett lista över alla önskemål på ett och samma ställe så jag slipper skumma igenom alla trådar under tiden jag gör nya Genshiken! :D

Då tar jag och gör det på fre/lör, ring och whina om jag glömmer ;)

*Edit*
Jag kommer bara ha med förslag på ändringar och frågor, det blir för mycket annars ^^,

*Edit*
Arbetar på att komprimera texten så mycket som möjligt utan att förlora innehållet. För tillfället ligger jag på tre sidor och skall strukturera och skära ner det till lite mindre än en, hade jag tänkt, önska mig lycka till ;)

Det lättaste skulle ju vara en enkel punktlista xD

Måste komprimera texten, formatet spelar mindre roll för tillfället.

btw
Varför står det 2011-2013 under Usagi Drop?

skärmstorlek
**Jag skulle uppskatta om mer av skärmen användes, men jag vet även att det kan bli fult så vad tror du om antingen någon cm extra bredd och/eller använda det extra utrymmet (om sådant finns) för när man mixtrar med databasen (lägger till/ÄFF:ar).

Det nya utseendet
+ För dynamisk header! Ger sidan en unik och mer enhetligt utseende!
**Hur kommer användarmenyn (som inte syns) se ut?
**Vad säger du om en bakgrundsbild (dynamisk som headern)?
+ För den nya info-boxen som tillsammans med allt annat hjälper till med att ge det ett mer enhetligt ... samt att det blir mindre upprepningar än med de nuvarande antalet faktarutor.
*Gillar det optiska hjälpmedlet för OP/ED och undrar hur det kommer se ut i uppdateringen.

Databas
*Hur kommer det nya ÄFF- och RAFF-systemen fungera samt se ut?
*Vill ha möjlighet att integrera med bl.a. Tilläggandet av avsnitt på ett sätt som liknar en lista (numrering) i ett dokumentprogram.
Ex: Ny rad [Enter] = Ny siffra (nytt avsnitt) och möjligtvis att [Tab] = Ny kolumn (En, r/h, k/k, Sv, avsnittsnummer, lanseringsdatum etc.) ; skulle kunna funka jättebra.
**Hur mycket lättare blir det att skapa- och koppla karaktärer till skådespelare? Ex. Drougges långa klagan.
* medlemsantal ovanför medlemslistan – Intressant att veta hur många medlemmar som finns.

Ihoppkopplandet av säsonger = enhetlig franchiseöversikt
**Jag vill ha möjligheten att samla alla besläktade serier under ett slags franchiseparaply i stil med det nuvarande (buggade) säsongssystemet.
Jag vill kunna ha serier som FMP+Fumoffy+Second Raid och Black Lagoon First-, Second och third barrel säsongerna på (mer eller mindre) samma ställe men jag vill även kunna placera serier som Baccano! Och Durarara!! då de är skrivna av samma person, utspelar sig i samma värld och griper in i varann lite här och där.
Skulle vara intressant att lägga till mangan i grytan också
Se tidigare meddelande för förslag om utseende.

Forum
*Lägg till över- och understrykningar, textstorlek- och färg, citeringsfunktion, interna länkar t.ex. [anime/karaktär/person/användare]namn/ID[/].
*Se trådarna man skriver i.
*Sökfunktion för forumen
*Raderingsfunktion, det räcker med att det döljer meddelandet för vanliga användare.
*Visa vem som senast gjorde en ändring i en kommentar och när.
*Inloggning genom forumet borde ta mig tillbaka till sidan jag var på (särskilt om jag loggades in för kunna skriva ett meddelande.
*Sortera trådar efter: Titel, Svar, Senaste aktivitet, skapad os.v.
*Vill kunna se skillnad på lästa och olästa forum.
*Länken i "Senast aktiva trådar" borde länka till den senaste sidan.
*Sidnumreringarna samt funktionen "Nästa>>"(sida) borde göras tillgängliga längst upp på sidan.
*Jag föreslår BB-kod.
*Kod-knappar för folk som inte kan, orkar, hinner skriva koderna.

Årtalen under titeln skall vara de årtal som animen sändes. Usagi Drop sändes visserligen bara 2011, men jag var tvungen att testa hur det såg ut med två årtal.

I övrigt, jag hoppas verkligen inte att du förväntar dig svar på listan, för jag vet inte vad som är nya frågor och vad som är sådant som jag redan svarat på ^^;

De jag vill ha svar på är markerade med **

« Föregående 1 2 Nästa » Svara