(0.34) Vem har gjort vad, taggar och annat!

Om den här tråden...
Den här forumtråden skapades av Klibbnisse den 23 maj, 2010 kl. 22:24, vilket var för ungefär 8 år sedan. Sedan dess har 1 inlägg skrivits av 1 olika medlemmar.
Vi har deltagit i den här tråden
Svara
Forum » Tips, idéer & buggrapport » (0.34) Vem har gjort vad, taggar och annat!

En mysig liten uppdatering som gynnar i princip alla som gillar att se sina egna namn! Det är nämligen som så att vi lagt till en "äff-historik" som låter en se vilka som äffat en speciell grej, hur den hanterades och av vem. Det går också att se vem som skapade saker och ting. Tyvärr har jag haft lite problem att hitta några bra platser att lägga till länkar till just äff-historiken eftersom att varje separat grej (anime, säsong, sång, avsnitt, karaktär, person osv) har sin egen historik, det är inte så enkelt som en enda lista (som exempelvis Wikipedia har) ännu.

Vill du dock se historiken för någon grej du själv äffat är det bara att gå via din panel, gå till äffens infosida och klicka på länken bredvid "tabell" som finns någonstans nere till vänster. Då kommer du till äffhistoriken för det du äffat, och där listas alla äffar samt vem som skapade vad-det-nu-är från början.

Dessutom är det nu möjligt att se vem som lagt till en speciell titel, detta la jag till bara för sakens skull när jag ändå höll på att snygga till den sidan lite.

Den andra smålilla nyheten är taggarna, alla kan tagga alla animer, alla som är medlemmar villsäga. För att tagga någonting behöver man bara gå till en animesida, klicka på tabben "taggar", och sedan klicka på länken i den gröna rutan.

Man kan lägga till taggar, men också rösta på taggar som någon annan redan lagt in. Tycker man att taggen passar till serien trycker man på den gröna knappen, om inte så trycker man på den röda. Man kan naturligtvis avstå från att rösta, men det är alltid kul när man har åsikter. Beroende på hur medlemmarna röstar så kan man se ungefär vad en serie handlar om, och dessutom kan man i framtiden använda taggarna för att hitta andra serier som är väldigt lika.

Så kika förbi på taggsidan. Visst har taggarna redan funnits i ett par versioner, men det är alltid värt att nämna det igen, det nya för 0.34 med taggarna är bara att tecknen "+" och "-" bytts ut mot bilder för snygghetens skull.

Därutöver har det fixats lite buggar, och snyggats till lite här och där! Förslag på fix och trix mottages mycket gärna då jag själv börjar få slut på idéer!

« Föregående 1 Nästa » Svara